כרטיסים MP3 רדיו לוח הופעות להקות ראיונות פורום
וידאו
כתבות
דיסקים שלנו
רוקולנוע
מקומות
אנשים
שותפים
פרסום באתר



MP3 רדיו שלנו


אנחנו ברשת
אנחנו בפייסבוק
אנחנו במייספייס

ראיון עם יורם מארק רייך: רוק חיפאי בינתיים חי!!!

 

רוק חיפאי בינתיים חי!!! 

 

אם חשבתם שרק רוסים יודעים מה הוא רוק-מסתבר שטעיתם.מסתבר שיש גם כמה ישראלים שמכרו את נשמתם לסוג זה של תרבות ושגם בשבילם רוק הוא גורל.אחד מהם הוא יורם מארק רייך שמנחה ערבי רוקולנוע בסינמטק חיפה.

עוד לפני שהתמכרתי לרוק התמכרתי למנחה של ערבים אלה-יורם מארק רייך. על יורם אפשר לכתוב מאמר נפרד.ואיך אפשר שלא לאהוב אותו הרי יורם הוא איש אשכולות. הוא עיתונאי,  סופר, אחד הדמויות הבולטות בעירנו. ב48 שנות חייו הספיק לייסד להקת רוק, להיות כתב של ידיעות אחרונות בלונדון,  להוליד שתי בנות נפלאות ולמכר אותי לרוק. יש נביא בעירו וקוראים לו יורם מארק רייך.

 

 

קשה מאוד לכתוב עליו -צריך לשמוע אותו.הוא הנציג של האינטליגנציה החיפאית.למרות גילו, יש בו משהו מאותו עלם צעיר שהתמכר לרוק (אך לא לסמים)..יורם  זה-רוק. זה החמצן שלו. ילד מבית יקי טוב שמע את אלביס ואחרים. שגידל שביזבז את כספי הבר מצווה שלו לתופים.

כשהיה בצבא לא היה מסוגל לצאת בבוקר מבלי להסניף ראמונז בווליום חזק. ועד היום מוסיקה אחרת לא תשמעו ביתו. הקיצור, הוא נדבק ומשנת 1990 הוא "מדביק במחלה זו" גם אנשים אחרים(ובינכם הייתי גם אני)..הזדמנויות לברוח מפה לא חסרו לא,  אך הוא בחר להשאר ולהפיץ את מוסיקת רוק דווקא כאן-בחיפה.מאז שחזר לעיר מולדתו ב1991 מאלביון המעורפל הוא מעביר את ערבי מוסיקת רוק  בסינמטק חיפה.פעם בחודש עשרות  פאנים מגילאים 15 עד 50 מגיעים לסינמטק כדי להנות ממוסיקה טובה ולהעשיר את עולם הידע שלהם בסגנונות רוק שונים ומגוונים.

 

איך נולד הרעיון של הסינטזה בין רוק לקולנוע?

 

ב-1990 חזרתי ארצה מלונדון עם מטען עצום של דיסקים, תקליטים וקלטות וידיאו מוסיקליות. מנהלת הסינמטק ד'אז, שהיא סוג של פליטת סיקסטיז, הציעה שאעביר הרצאות מוסיקליות משולבות בהקרנת קליפים וקטעים מהופעות, בצירוף מופע חי על הבמה. המופעים התקיימו אז פעמיים-שלוש בשבוע,

מחצות ועד אור הבוקר. מאז  קיים רוקולנוע. הוא יצא להפסקה של כמה שנים באמצע שנות התשעים.

 

מי הם גיבורי החייל שעומדים  מאחורי רוקולנוע?

 

אין צוות של ממש. הסינמטק מקצה לכך סדרנים, קופאי, מקרין ושומר. גם כל ההכנסות הולכות אליו. מי שעוזרים לי זה בעיקר חברים ואנשים מהקהל הקבוע שחשוב להם לתת ביטוי למוסיקת

הרוק בחיפה.

 

האם יש משהו דומה גם מחוץ לחיפה?

 

הציעו לי במשך השנים לקיים ארועים דומים בערים אחרות, אבל העדפתי להסתפק בעיר שלי. היה אדם אחד שמאוד ביקש ממני לשתף אותו ולעשות דברים דומים בתל אביב ובכלל. מאחר והאינטרס שלו הוא כספי ושלי אינו כזה, לא רציתי בכך, ולפני כמה שנים הוא החל להריץ ערבים עם רעיון דומה, אבל מבלי שהוא יעלה על במה וישוחח עם הקהל. הוא מאוד מקנא בי שיש לי קהל נאמן וקבוע.

 

 אז מה בעצם הרעיון שעומד מאחורי רוקולנוע?

 

אין רק רעיון אחד.זה שילוב של שלושה רעיונות.קודם כל אני רוצה לאפשר למי שגר בישראל הרחוקה והמבודדת, להרגיש קרוב יותר למוסיקת הרוק.כמו כן, לערוך לקהל הצעיר היכרות עם סגנונות ואמני רוק שונים.רעיון נוסף, לאפשר ללהקות מקומיות להופיע מול קהל (מה שפחות קורה בתקופה האחרונה בגלל שהסינמטק לא מוכן להשקיע בציוד או הגברה).וכמובן, ליהנות

 

האם יש לך איזשהו קשר ללהקות רוק רוסיות שיש בחיפה?

 

לצערי, הקהל הרוסי לא כל כך מכיר אותנו מסיבה אחת פשוטה-חוסר תקציב. וזה מאוד חבל, כי הרוסים זה הקהל הכי טוב של מוסיקת הרוק. בגלל שאין תקציב פרסום, ואנו פועלים בתנאי מחתרת, קשה לנו להגיע לקהל הרחב.

אפילו נשמח לארח אותם אצלנו להקות רוק רוסיות-מקומיות.לדעתי,הדבר אפילו יכול להוות גשר בין תרבויות. רק צריך לזכור שהתנאים מחורבנים: ההופעה היא בהתנדבות מלאה,. ללא החזר הוצאות אפילו, וצריך להביא הגברה מהבית... התנאים האלה מאוד מכעיסים אותי, כי העירייה שופכת טונות של כסף על ארועים ופעילויות אחרים, יש לא מעט שחיתות בחלוקת המשאבים הכספיים לפעילות תרבותית. אנחנו מקבלים מהעירייה אפס אחד גדול.

 

האם  רוק צריך להוות אופוזיציה לממסד גם בימינו?

 

הלהיט הראשון והכי גדול שלי בתקופת "קילר הלוהטת" היה: "אני רוצה להיות ראש הממשלה!", כך שברור שהרוק צריך לשלוט. אגב, הלהקה נקראת על שם קריסטין קילר, זונה שהפילה את ממשלת בריטניה בשנות השישים מפני שהזדיינה גם עם שרי ממשלה וגם עם דיפלומטים רוסיים. גם הבחירה בשם שלה היא בעלת משמעות עבורנו.

 


27.08.2011
ראיון עם יורם מארק רייך: רוק חיפאי בינתיים חי!!!
19.10.2009
Edgend - על קצה התער - ראיון עם להקת
05.08.2009
זעקת הטבע - CriNatura
26.07.2009
להקת היהודים - הראיון - וידיאו
31.05.2009
המונולוג המוסיקאלי - ראיון עם יוצר הפרוייקט EIN
07.05.2009
תחזית סוערת – ראיון עם להקת Stormy Atmosphere
01.02.2009
חומר טוב
21.12.2008
ראיון עם להקת ספליפט






Copyright © 1997-2009 Mark "d0c" Ignatovsky . Designed and powered by Right Wing & Vladi Landa







הכרויות באינטרנט
eXTReMe Tracker






Error: Cache dir: Permission denied!
Error: Cache dir: Permission denied!